battery_life

بسیاری از ما به شدت به تبلت یا گوشی تلفن همراه خود در طول روز وابسته شده‌ایم! این مقاله 10 راهنمایی و استراتژی برای حفظ یا افزایش طول عمر باتری موبایل ارایه می‌دهد که شما می‌توانید از این راهکار ها برای گجت‌های متفاوت خود استفاده کنید.

۱- بیش از حد در اینترنت وب‌گردی نکنید!
از تمام کارهایی که شما می‌توانید با گوشی خود انجام دهید، اتصال به اینترنت مقدار بیشتری از باتری را نیاز دارد. برای افزایش طول عمر باتری دستگاه خود از گشت و گذار بیش از حد در اینترنت یا چک کردن مداوم حساب ایمیلتان خودداری کنید. در صورت امکان، اتصال به اینترنت با استفاده ازWi-Fi ، هنگامی که که دسترسی به اینترنت میسر نیست را متوقف کنید.

۲- خاموش کردن قابلیت ویبره
ویبره از ویژگی‌های لرزاننده یک گوشی است که برای تماس‌های دریافتی، پیام‌های متنی و اطلاعیه‌ها از آن استفاده می‌شود که برای حفظ عمر باتری باید غیرفعال شود.

۳- غیرفعال کردن بلوتوث و  Wi-Fi
اگر شما هیچ دستگاهی را که به بلوتوث گوشی شما متصل باشد در دسترس ندارید، بلوتوث‌تان را خاموش کنید!
همچنین، اگر می‌دانید که امکان انتقال داده‌ها میسر نیست یا در مواقعی که از اینترنت استفاده‌ای نمی‌شود، اتصال به کانون  Wi-Fi  یا شبکه‌های بی‌سیم را غیرفعال کنید. این فعال نگاه داشتن باتری را به سرعت تخلیه می‌کند، بدون هیچ دلیلی!

۴- هنگامی که نیاز به برقراری ارتباط ندارید، دستگاه خود را در حالت هواپیما قرار دهید.
در شرایط زمانی مختلف و هنگامی که نیازی به برقراری ارتباط ندارید یا می‌دانید به اصطلاح گوشی آنتن نمی‌دهد (!)، و به اینترنت وصل نخواهید شد، وضعیت تلفن همراه خود را به حالت هواپیما یا Airplane Mod در آورید. در غیر این صورت، دستگاه شما به طور مداوم به دنبال سیگنال‌های بی سیم است که وجود ندارد و مقدار زیادی از قدرت باتری را صرف این کار می‌کند.

۵- از اسپیکر اصلی استفاده نکنید!
استفاده از اسپیکر گوشی برای انتقال صدا، باتری بیشتری استفاده می‌کند. هم چنین از گزینه بلندگو هنگام یک تماس تلفنی اجتناب کنید.

۶- وابستگی خود را به نقشه، آب و هوا و اپلیکیشن‌های پیش فرض دیگر کم کنید!
برنامه‌های پیش فرضی مانند نقشه و آب و هوا از نمونه برنامه‌هایی هستند که به منظور بهبود عملکرد خود به شدت متکی به اینترنت هستند. از آنجا که استفاده از اینترنت تخلیه باتری را سریع‌تر می‌کند، بستن این برنامه‌ها برای حفظ قدرت باتری مهم است. هر برنامه دیگری هم که به طور مداوم برای ویدئو یا صدا به وسیله اینترنت چک می‌شود نیز شامل این دسته هستند.

۷- از سیری، S Voice و برنامه‌های مشابه استفاده نکنید!
از آنجا که چنین برنامه‌هایی به شدت متکی بر دسترسی به اینترنت هستند، با استفاده از این ویژگی عمر باتری سریع‌تر تهی خواهد شد!

۸- مکالمات خود را کوتاه نگه دارید!
به طور حتم گوشی شما در هنگام مکالمه، انرژی بیشتری را صرف می‌کند و به همین خاطر، خیلی وقت خودتان را صرف صحبت کردن نکنید، به خصوص زمانی که با مشکل عدم شارژ روبه‌رو هستید!

۹- روی شارژر اتومبیل یا باتری خارجی حساب باز کنید.
با وجود این که این روش‌ها در ایران زیاد مرسوم نیست اما از طرف چندین شرکت از جمله Mophie پک شارژ همراه ارایه شده است.
علاوه بر این، چندین شرکت شارژر اتومبیل ارایه کرده‌اند که به شما اجازه می‌دهد در حالی که از وسیله نقلیه خود استفاده می‌کنید، گجت مورد نظرتان را نیز شارژ کنید. هر کدام از این روش‌ها بالای ۱۰۰ هزار تومان برای شما آب خواهد خورد (البته برای محصولاتی که از شرکت‌های معتبر است).

۱۰- کابل USB و آداپتور برق خود را همراه داشته باشید!
این کابل هنگامی که در خانه یا محل کار هستید و قصد شارژ دستگاه خود را دارید به کار می‌آید. زمانی که شما در خارج از خانه هستید، معمولا می‌توانید یک خروجی الکتریکی در هتل، رستوران، کتاب فروشی، کافی شاپ و یا اتاق انتظار فرودگاه پیدا کنید و دستگاه خود را به برق وصل و آن را شارژ کنید، حتی چند دقیقه هم برای گسترش باتری آن مفید است. با استفاده از کابلUSB ، شما همچنین می‌توانید گوشی یا تبلت خود را به پورت USB هر رایانه و لپ‌تاپی به منظور شارژ باتری دستگاه وصل کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: