نقاشی نور با استفاده از هر دوربینی که قابلیت تنظیم سرعت شاتر را دارد قابل انجام است و دوربین جی ۴ ال‌جی نیز بدلیل داشتن این امکان می‌تواند انجام این خلاقیت را ممکن کند. در طول مدتی که شاتر دوربین باز است، هر نوری که از اطراف توسط دوربین دریافت می‌شود، در عکس‌ها نیز به نمایش درخواهد آمد. بنابراین اگر شیئی نورانی را در دستان خود تکان دهید، مسیر نور آن در عکس شما ثبت خواهد شد.

قدم اول: آماده‌سازی دوربین

مهم‌ترین بخش آماده‌سازی مناسب دوربین است. اپلیکیشن دوربین را اجرا کرده و به بخش کنترل‌های دستی بروید. در این بخش باید سرعت شاتر و مقدار ISO را تنظیم کنید. مقادیر مناسب، تجربی هستند؛ اما مقدار ۲۰۰ برای ISO و مقدار ۸ ثانیه برای سرعت شاتر اعداد مناسبی به نظر می‌رسند. سرعت شاتر ۱۵ ثانیه و ISO ۱۰۰ هم می‌تواند مقدار مناسبی باشد. اگر نور زیادی در عکس شما باشد به معنای زیاد بودن مقدار ISO است و اگر نور کم است مقدار ISO در مقداری کمتر از مقدار مناسب تنظیم شده است.

Switch to Manual mode

Set ISO to 200

Adjust shutter speed to 8 seconds

Disable flash and enable voice commands

پیشنهاد می‌شود که فوکوس را بصورت دستی انجام دهید؛ چرا که در نور کم دوربین جی ۴ ممکن است در انجام فوکوس خودکار دچار مشکل شود. مطمئن شوید که فلش دوربین غیرفعال است و دستور صوتی برای فعال کردن شاتر نیز در حالت فعال قرار داشته باشد.

به علاوه پیدا کردن محل مناسب برای گرفتن عکس با نقاشی نور نیز بسیار مهم است. قبل از هر چیزی نباید در محیط منبع، نور با روشنایی بالا وجود داشته باشد؛ چرا که عکس شما را خراب خواهد کرد. البته محل مورد نظر نیز نباید به طور کامل تاریک باشد. برخی منابع نور دارای روشنایی کم نیز می‌توانند زیبایی خاصی به عکس شما ببخشند. همچنین محیط اطراف شما باید طوری باشد که آزادی عمل را برای انجام نقاشی نور به شما بدهد.

به علاوه به منبع نوری برای حرکت دادن در دستان خود نیاز دارید تا به عنوان قلم نقاشی خود از آن استفاده کنید. چراغ قوه برای انجام این کار روشنایی بیش از حد دارد و بهتر است از چوب‌های فلوروسنت یا موارد مشابه استفاده کنید.

همچنین استفاده از پایه‌ای ثابت برای جی ۴ بسیار مهم است؛ چرا که عدم لرزش دوربین در طی عکاسی بسیار حیاتی است. اگر پایه‌ای برای دوربین ندارید می‌توانید گوشی را با استفاده از وسایل در دسترس بر روی میزی ثابت نگهداری کنید.

مرحله دوم: گرفتن عکس

حالا همه شرایط برای گرفتن عکس آماده است. حالا می‌توانید با گفتن کلمه‌ی cheese یا خندیدن، شاتر دوربین را به صورت خودکار فعال کنید یا از کسی بخواهید تا دکمه‌ی شاتر دوربین را فشار دهند. پس از فشردن دکمه‌ی شاتر به مقدار زمانی که سرعت شاتر را بر روی آن تنظیم کرده‌اید، زمان دارید تا هنر خود را به نمایش بگذارید.

در نظر داشته باشید که هر چقدر قلم نقاشی خود را آهسته‌تر حرکت دهید، ردپای نور ایجاد شده بر روی عکس ضخیم‌تر و پر‌رنگ‌تر خواهد بود. در ادامه می‌توانید چند نمونه از عکس‌هایی که با دوربین تلفن جی ۴ ثبت شده است را ببینید.

Light painting with the LG G4

Light painting with the LG G45


نظرات شما عزیزان:

نیک نفس
ساعت12:44---21 شهريور 1394
باسلام و وقت بخیر

نیک نفس هستم مسئول بازاریابی شرکت توسعه سامان نیماد، این شرکت برای وب مسترها و وبلاگ نویسان عزیز بستری را فراهم کرده است که بتواند با استفاده از وبلاگ خود کسب درامد کنند.

سیستم بازاریابی و کسب درامد نیماد به این صورت است شما با قرارا دادن بنر های تبلیغاتی این شرکت با لینک منحصر به فرد خود چنانچه بازدید کننده از طریق لینک شما اقدام به خرید و ثبت نام کند 20 درصد از مبلغ محصول و خدمات به عنوان پورسانت به شما تعلق می گیرد. همچنین در تمدید های بعدی مشتری باز نیز شما پورسانت دریافت خواهید کرد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا فعال سازی اکانت خود از طریق لینک فوق اقدام فرمایید : http://goo.gl/EmZEvc

این شرکت برای وبلاگ نویسان عزیز که تبلیغات ما را به اشتراک میگذارند پیشنهاد ویژه ای هم دارد:

شما میتوانید وبلاگ خود را تنها با 20.000 تومان تبدیل به وب سایت کنید. این آفر شامل : 1 گیگابایت فضای میزبانی وب + دامنه ملی بوده که ارزش واقعی آن 45000 تومان میباشد که ما 50 درصد تخفیف برایتان در نظر گرفته ایم، همچنین تمامی موارد اعم از نصب و راه اندازی سیستم مدیریت محتوا سایت، اتصال بلاگ به سایت جهت حفظ بازدیدکندگان فعلی بلاگ و آموزش کار با سیستم را شامل میشود و در صورتی که شما در طول سال عملکردی خوبی نسبت به معری محصولات داشته باشید در سالهای آتی هزینه تمدید صفر و رایگان محاسبه خواهد شد..

همچنین در صورت نیاز به توضیحات بیشتر و ارتباط با بنده با ایمیل : niknafs@tsn.co.ir در ارتباط باشید.

آدرس اصلی وب سایت شرکت : http://tsn.co.ir

سپاس از وقتی که برای این پیام گذاشتید
نیک نفس

مسئول بازاریابی توسعه سامان نیماد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: