ارائه ابزار جدیدی برای قیمت‌گذاری تجهیزات مستعمل


یک بازیافت کننده لوازم الکترونیک، به تازگی یک بانک اطلاعاتی پدید آورده که شامل ۹۰۰۰ تولیدکننده و نیز ۱۱ میلیون مدل از قطعات گوناگون الکترونیک است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی.تی،نیوز، این دیتابیس، بازه وسیعی از محصولات مربوط به مصرف کننده تا محصولات شرکتی، مانند ابزارهای ذخیره شبکه، روترها و سوییچ‌ها، سرورها، کامپیوترهای شخصی و... را دربرمی‌گیرد.

این بانک اطلاعاتی که اخیرا به صورت نسخه بتا و به نام "Sage BlueBook" راه‌اندازی شده، برای کاربران رایگان خواهد بود.
این پایگاه،‌ قیمت قطعات مختلف را بسته به شرایط آنها به کاربر ارائه می‌دهد.

این پایگاه که در اوهایو واقع است، پس از آن آغاز به کار کرد که سایت WorthMonkey را تصاحب کرد، سایتی که به مدت پنج سال کار قیمت‌گذاری بر روی قطعات الکترونیک را انجام می‌داد.
رابرت هافتون، یکی از بنیانگذاران Sage تصریح کرده که آنان WorthMonkey را نه فقط برای موتور جست‌وجوی آن،‌ بلکه برای داده‌های تاریخی‌اش که به پیش‌بینی ارزش تجهیزات کمک می‌کند خواسته‌اند.

«غالبا ارزش فراوانی در تجهیزات الکترونیک دست دوم وجود دارد.» هافتون با گفتن این جمله می‌افزاید: «اطلاعات صحیح و مناسب برای قیمت‌گذاری باعث می‌شود که تجهیزات همچنان در چرخه مصرف بمانند.»


BlueBook در نظر دارد ارزش‌گذاری را در هم برای خرده‌فروشی و هم عمده‌فروشی عرضه نماید. قیمت عمده‌فروشی عبارتست از قیمتی که برای یک نماینده فروش مناسب است تا پس از خرید تجهیزات،‌ آن را به مصرف کننده نهایی بفروشد. بدین ترتیب سایت‌هایی که تجهیزات را مستقیما از فروشنده تهیه می‌کنند، از قیمت عمده‌فروشی برخوردارند که بیست تا چهل درصد کمتر از قیمت خرده‌فروشی است.

به نظر می‌رسد که این پایگاه به گسترش کسب و کارهای الکترونیک کمک کند، ضمن آنکه می‌تواند باعث استفاده طولانی‌تر کاربران از تجهیزات قدیمی‌شان گردد.

با اینکه سایت‌های مشابهی قبلا در این زمینه فعال بوده‌اند، اما یک تحلیلگر بازار معتقد است که Sage به یک خلاء موجود در بازار الکترونیک، بویژه در میان موسسات کوچک و متوسط پاسخ می‌گوید.
از نظر او، شفافیت در خصوص قیمت، نقش بسیار پراهمیتی در این میان دارد که گاه به بی‌اعتمادی در این بازار دامن زده است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: